Nieuwsbrief 31 maart 2023

Volleybaltoernooi groep 8

Gevonden

Paasontbijt

Op donderdag 6 april vieren wij Pasen op school. Het ontbijt wordt geregeld door de ouderraad. Daarnaast willen wij met trots vermelden dat Jolijn Tas van de ouderraad heeft geregeld dat wij een aantal producten gesponsord krijgen door lokale ondernemingen. Wij danken hiervoor de volgende ondernemingen:

• Appels van Van der Spek Vers & Voordeel uit Zevenhuizen
    • Komkommers van Reijm & zn. Komkommerkwekerij uit Zevenhuizen
    • Eieren van Hoogendoorn Kaas, zij staan elke donderdag met hun kraam op de markt in Zevenhuizen
    • Krentenbollen van Bakker Ammerlaan Zevenhuizen

Wilt u uw kind zelf een bord, beker en bestek voorzien van naam meegeven voor het ontbijt? Dit mag worden meegegeven vanaf dinsdag 4 april.

U bent weer van harte welkom om een kwartiertje te komen kijken in de groep van uw kind.

Locatie Zaagmolenpad:

Vrijdag 31 maart:            4/5C

Dinsdag 11 april:             1/2B, 3A, 3C, 4A,7B

Woensdag 12 april:         1/2A, 1/2D, 4B, 5B, 7A

Donderdag 13 april:        1/2C, 6A, 6C

Vrijdag 14 april:               3B, 5A, 6B

Locatie Koningskwartier:

Donderdag 20 april: 1/2F en 8b, 7/8C, 8a

KidsTop 20 op 't Reigerbos

Vanochtend om 10:00 op NPO Zapp kunt u de tweede uitzending zien van de Kids Top 20 met de groepen 6,7 en 8 van 't Reigerbos. Afgelopen zaterdag is er ook al een uitzending geweest waar de leerlingen van 't Reigerbos enthousiast hebben meegedanst.  Het was voor de kinderen een bijzondere ervaring om te mogen meemaken hoe een televisieprogramma zoals de Kids Top 20 wordt gemaakt.

Koningsspelen

Vrijdag 21 april worden voor de 11de keer de Koningspelen georganiseerd. Dit jaar hebben we de dag samen met de Eendragt en KC Koningskwartier georganiseerd. Na een feestelijke opening op de pleinen op beide locaties, kunnen de kinderen genieten van verschillende activiteiten. Zo is er een stormbaan en een Koningsspeeltuin en mogen alle kinderen in het theater van Swanla naar een voorstelling van Mat's Magic Illusions. De ouderraad zorgt voor een lekkere verrassing. Omdat er geen tijd is voor het omkleden willen we vragen of de kinderen sportief gekleed (in oranje of rood-wit-blauw) naar school kunnen komen. Wel graag de gymschoenen mee. De schoenen van de kleuters zijn uiteraard al op school aanwezig. Het is handig voor de kinderen van groep 4 t/m 8 om een flesje water mee te nemen.

De speeltuin

De Speelpolder bestaat vijf jaar en bij het ontwerpen van de Speelpolder zijn de basisschoolkinderen van ons dorp betrokken geweest. Zij hebben een top 10 gemaakt van welke speeltoestellen zij graag in de Speelpolder zouden willen terugzien. Op nummer 1 stond een kabelbaan, maar die kon door budgettaire uitdagingen toen niet worden gerealiseerd. Nu willen wij, Vrienden van de Hennipgaard, met deze crowdfunding actie dit in 2023 voor alle kinderen in de omgeving toch realiseren. Help ons dit mogelijk te maken en doneer op http://samenvoordebuurt.nl/kabelbaan. Onderaan de nieuwsbrief vindt u meer informatie.

Volleybaltoernooi groep 8

Afgelopen woensdag met verschillende scholen uit de buurt een volleybaltoernooi gehad in ons dorpshuis Swanla! Wat hebben wij met elkaar genoten van deze sportieve strijd!

Gevonden

Onderstaande fiets staat al maanden naast verfwinkel Versprille. Misschien bent of kent u de eigenaar van deze fiets?

Maandag 3 april 2023 Studiedag, kinderen vrij
    Vrijdag 7 april 2023 Goede Vrijdag, kinderen vrij