Nieuwsbrief 29-9-2023

Kinderboekenweek "Bij mij thuis"

Lege kartonnen dozen gezocht!

Anti-pestcoördinatoren

GVO - meester Arie

Lokaalgebruik door de Eendragt tot kerstvakantie

Overblijfbijdrage

Kindertijdschriften

Inloopochtend bij groep 1/2

Proeftrainen bij HC Waddinxveen

Kinderboekenweek "Bij mij thuis"

Woensdag 4 oktober start de Kinderboekenweek weer. Dit doen wij op beide locaties (bij droog weer) op het plein. Het thema dit jaar is ‘Bij mij thuis’ en wij zullen deze periode extra aandacht besteden aan (voor)lezen en kinderboeken. Wegens groot succes vorig jaar, zijn er dit jaar weer een aantal Masked Readers en kunnen we gaan raden wie er achter de maskers verborgen zitten. In de groepen 4 t/m 8 is er een voorleeswedstrijd en kinderen uit de bovenbouw gaan voorlezen bij kinderen uit de onderbouw.

Maandag 9 oktober mogen alle kinderen naar de theatervoorstelling ‘Anders zijn is fijn.’

De buren komen uit een ver land, met Jade's papa is iets vreemds aan de hand. Het is over net weer wat anders dan bij ons. In mijn huis lijkt alles heel gewoon, het is er zo anders, bij Achmet, Sari en Toon.

Eigenlijk is het net heel gewoon dat onze buren heel anders zijn. In de natuur leven de meeste vreemde diersoorten, planten en bomen naast elkaar. Het is net heel boeiend en leerrijk om eens te gaan kijken bij elkaar.

In deze interactieve voorstelling vol goocheltrucs, speciale effecten en heel veel humor neemt Jo De Rijck kinderen mee in een wereld vol diversiteit.

Reminder: Dit jaar willen we de Kinderboekenweek vrijdagmiddag 13 oktober opnieuw afsluiten met een boekenmarkt. Heeft u thuis nog kinderboeken die niet meer worden gelezen, dan mag uw kind (evt. met u samen) deze boeken voor een klein prijsje (max. €2,00) verkopen. U kunt zich dan opgeven via a.denheijer@reigerbos.nl

Lege kartonnen dozen gezocht!

Voor de start van de Kinderboekenweek zijn wij opzoek naar lege dozen. Zowel voor het Zaagmolenpad als op onze locatie in Koningskwartier! Heeft u thuis lege dozen van verschillende formaten dan kunt u deze maandag 2 en dinsdag 3 oktober inleveren bij een kleuterleerkracht.

Anti-pestcoördinatoren

Deze week is de nationale Week Tegen Pesten. In alle groepen is hier aandacht aan besteed.

Voor ons is dit een geschikt moment om aan te geven dat wij actief zijn als anti-pestcoördinator op ’t Reigerbos.

Wat doet de anti-pestcoördinator?

Als een kind op school ervaart dat hij of zij gepest wordt, kan een kind of kunnen de ouders/verzorgers hier in eerste instantie over praten met de groepsleerkracht.

Mocht het, om wat voor reden dan ook, niet mogelijk zijn om met de groepsleerkracht in gesprek te gaan, kunnen kinderen en ouders/verzorgers terecht bij de anti-pestcoördinator.

Als anti-pestcoördinatoren ondersteunen wij de leerkracht, kinderen en ouders/verzorgers als er sprake is van pesten.

Shai Krant.png

Juf Shai Krant
    Locatie Koningskwartier
    Aanwezig: ma/di/woe/do/vrij
    s.krant@reigerbos.nl

Jacqueline van der Vlist.jpg

Juf Jacqueline van der Vlist
    Locatie Zaagmolenpad
    Aanwezig: ma/wo/do/vrij
    j.vandervlist@reigerbos.nl

GVO - meester Arie

Meester Arie van godsdienst heeft een dochter gekregen. Vanwege zijn verlof zal hij vrijdag 29 september afwezig zijn. Vrijdag 6 oktober heeft meester Arie een studiedag, dus ook dan is hij afwezig. Wij wensen de meester veel geluk met zijn gezin.

Lokaalgebruik door de Eendragt tot kerstvakantie

Een van de twee groepen 3 van de Eendragt heeft een lokaal in onze school in gebruik. Met de interim-directeur van de Eendragt is het volgende afgesproken: Groep 3 van de Eendragt blijft tot aan de herfstvakantie gebruik maken van dit lokaal.In de periode van de herfstvakantie tot aan de kerstvakantie gaan de Eendragt en 't Reigerbos dit lokaal dubbel gebruiken. De Eendragt in de ochtend, 't Reigerbos in de middag. Na de kerstvakantie zullen wij een instroomgroep opstarten en zal deze groep 3 van de Eendragt binnen hun eigen gedeelte van het gebouw een ruimte hebben gevonden.

Overblijfbijdrage

Wij worden tijdens de pauzemomenten ondersteund door een groep enthousiaste vrijwilligers. Die vrijwilligers doen dit tegen een vrijwilligersvergoeding. Ook dit jaar ontvangt u twee keer een factuur van 30 euro, om deze kosten te kunnen betalen. Deze factuur komt volgende week naar u toe. Wij willen u vragen om deze vrijwillige bijdrage te voldoen, zodat wij de pauzemomenten goed kunnen blijven organiseren.

Kindertijdschriften

Heeft u thuis oude jaargangen van kinder tijdschriften zoals Zo zit dat, National Geographic Junior, Wild van Freek? En worden ze bij u niet meer gebruikt? Onze kinderen van de middenbouw vinden het fijn om zulke tijdschriften te lezen. Wij zouden daar op school dus heel erg blij mee zijn. Wilt u deze tijdschriften afstaan dan kunt u ze afgeven in groep 6A bij meester Tijs/ juf Elly.

Inloopochtend groep 1/2

De afgelopen periode waren de inloopochtenden in groep 1/2. Wat hebben wij veel ouders/verzorgers mogen ontvangen in de groep. Dat vonden wij erg fijn! Het inloopmoment in de groep is alleen voor ouders/verzorgers. Nu kwamen er ook kinderen uit andere groepen en andere familie langs. Dat maakt het wel erg druk in de groep. Wilt u hier rekening mee houden de volgende keer? Alvast bedankt !

Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_04.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_03.jpg
    1080_1920.png

HC Waddinxveen is een kleine hockeyclub, waar sportiviteit en gezelligheid voorop staan. Wil je kennismaken met hockey en met HCW? Dat kan! Kom gratis twee keer proeftrainen en wie weet is hockey ook wat voor jou! Kijk op onze website  www.hcwaddinxveen.nl voor meer informatie of klik op onze site gelijk op de button 'Proeftrainen'. Zien we je snel?