Nieuwsbrief 1-9-2023

Startgesprekken

Fietsen rondom school

Vrijwilligers gezocht voor tijdens de pauzes van de kinderen

Hulp gezocht voor de bieb!

Gratis ophalen - bank

CJG: Webinar – Help je kind groeien met een positieve mindset

Zo! De BRAins folder is uit

Kennismakingsavond

Afgelopen woensdag hebben wij vele van u gezien tijdens de kennismakingsavond op onze school. Wij hebben u informatie gegeven over komend schooljaar en u heeft kennis kunnen maken met de leerkrachten en de andere ouders in de groep. Bedankt voor uw komst. Volgende week gaan wij meer in op de onderwijsbehoefte van uw zoon/dochter tijdens de startgesprekken.

Startgesprekken

Komende periode komen de startgesprekken eraan.  Als leerkracht kijken wij uit naar een prettige samenwerking het komende schooljaar. Het houden van startgesprekken geeft ons de mogelijkheid om elkaar te leren kennen en wederzijdse verwachtingen uit te kunnen spreken in ons gezamenlijk belang: de ontwikkeling van uw kind.

Om goed voorbereid te zijn voor dit gesprek volgen hieronder een aantal vragen waar u alvast over na kunt denken:

• Met welk gevoel is uw kind dit nieuwe schooljaar gestart?
    • Kunt u uitleggen waarom wel, of waarom niet?
    • Hoe zouden ouders en school samen kunnen werken om indien nodig dit te verbeteren?
    • Hoe ziet u, als ouders, de sociaal emotionele ontwikkeling van uw kind?
    • Zit het kind lekker in zijn vel?
    • Hoe gaat het samen spelen, samen werken?
    • Komt uw kind op voor zichzelf?
    • Durft uw kind hulp te vragen?
    • Op welke wijze ziet u de samenwerking met de leerkracht van uw kind om er samen een mooi en goed schooljaar voor uw kind van te maken?

Wij zorgen als school voor een warme overdracht naar het nieuwe schooljaar. De nieuwe leerkracht is door middel van een groepsoverdracht op de hoogte van wat er in het voorgaande jaar heeft plaatsgevonden en is besproken.

Zijn er (andere) bijzonderheden waarvan de nieuwe leerkracht op de hoogte moet zijn?

Technisch lezen, spelling, rekenen en begrijpend lezen zijn vakgebieden waarin kinderen zoveel mogelijk op hun eigen niveau ontwikkelen.

Welke verwachting heeft u van de ondersteuning die nodig lijkt voor uw kind?

Kunt u thuis de ondersteuning bieden die uw kind nodig heeft?

Hoe zouden school en ouders kunnen samenwerken om de juiste begeleiding te bieden?

Vanaf groep 6 zullen de kinderen ook zelf aanwezig zijn bij dit gesprek.

Reflectieformulier startgesprek groep 6 t/m8

De kinderen uit groep 6 t/m 8 krijgen in de week voorafgaand aan de startgesprekken een reflectieformulier mee. Neem deze samen met de kinderen door, zodat we het gesprek goed met uw zoon/dochter kunnen voeren.

Fietsen rondom de school

Komt u op de fiets naar school? Zet de fiets van uw kind netjes in de rekken of op de daarvoor bestemde plekken. Wij krijgen klachten van buurtbewoners over het plaatsten van de fietsen van ouders. Wilt u uw fiets bij halen en brengen zo neerzetten dat de buurtbewoners er zo min mogelijk last van hebben? Alvast bedankt!

Vrijwilligers gezocht voor tijdens de pauzes van de kinderen

Wij zoeken vrijwilligers die het leuk vinden om toezicht te houden op het plein tijdens het buitenspelen of te lunchen met de kleuters. Kunt u 1 of meerdere keren per week of af en toe, alles is mogelijk. U kunt zich aanmelden door een mail te sturen naar info@reigerbos.nl. Wij nemen dan contact met u op. Alvast bedankt !

Hulp gezocht voor de bieb!

Wij zijn dringend op zoek naar hulp voor onze bibliotheek op onze hoofdlocatie aan het Zaagmolenpad. Bent u die enthousiaste vader, moeder, oma of opa en vindt u het leuk om een uurtje per week (tijd en dag in overleg) te helpen in onze schoolbieb, mail dan naar k.looman@reigerbos.nl of loop even naar binnen. Wat vragen wij van u:

• De kinderen enthousiast maken voor de bieb
    • De kinderen begeleiden bij het zoeken naar een boek
    • Het uitlenen van de boeken registreren in de computer
    • Teruggebrachte boeken terugzetten
    • De bieb netjes houden

Uiteraard wordt u eerst ingewerkt en kunt u meelopen met een andere hulpouder.

Wij hebben uw hulp hard nodig!!!

Agenda basisschool 't Reigerbos Zevenhuizen

Gratis af te halen

Zwart kunstlederen tweepersoons bankje. Ziet er nog keurig uit.

Lxbxh; 176x85x65cm

Interesse? Mail naar k.looman@reigerbos.nl

Agenda basisschool 't Reigerbos Zevenhuizen
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_02.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_03.jpg
    Positieve mindset_Reigerbos.jpg

Webinar – Help je kind groeien met een positieve mindset

Op donderdag 07 september 2023 organiseert het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) in samenwerking met opvoedkundige en psycholoog Tischa Neve, bekend van tv en andere media, een gratis webinar voor ouders met kinderen van 1 tot 12 jaar.

Wil jij je kind helpen zodat hij of zij het leuk vindt om te leren, vertrouwen krijgt in zijn of haar eigen kwaliteiten of positief denkend door het leven gaat?

Kinderen met een vaste mindset geloven dat hun persoonlijke eigenschappen vaststaan. Dat je het moet doen met de intelligentie en kwaliteiten waarmee je geboren bent.

Kinderen met een groeimindset geloven dat ze zichzelf steeds kunnen blijven verbeteren en ontwikkelen. Deze manier van denken kan je kind enorm helpen om zelfvertrouwen op te bouwen en te groeien op alle gebieden.

In dit webinar geeft kinderpsycholoog en opvoedkundige Tischa Neve tips om je kind te helpen groeien. Een webinar vol met heldere informatie, praktische uitleg en tips die je meteen kunt toepassen in de praktijk.

Dit gratis webinar vindt plaats op donderdag 07 september 2023 van 20.00 tot 21.00 uur.
    Voor aanmelden of meer informatie ga naar www.cjgcursus.nl of klik op deze link.

Meer informatie en aanmelding CJG cursussen

Website:                    www.cjgcursus.nl

E-mail:                       info@cjgcursus.nl