Nieuwe leerling

Ontdek OBS ’t Reigerbos!

Op OBS ’t Reigerbos is iedereen welkom en kan iedereen zichzelf zijn. Zo zorgen we voor een veilige omgeving, waarin iedereen zich fijn voelt.

Kennismaken

Het kan best lastig zijn om een keuze voor een basisschool te maken. Daarom is het belangrijk om een kijkje te nemen en er zo achter te komen welke basisschool het best bij jou en je kind past. Neem gerust contact op om langs te komen en kennis te maken met OBS ’t Reigerbos!

Maak een afspraak

Meld je kind aan

Wennen

Als je kind 3 jaar en 10 maanden oud is, mag hij of zij alvast 3 tot 6 dagdelen komen wennen in de groep. Zo zorgen we er samen voor dat je kind zich al thuis voelt in zijn of haar groep, voordat hij of zij voor het eerst echt naar school gaat. De leerkracht neemt ongeveer 8 weken van tevoren contact op af te spreken wanneer je kind kan komen wennen.

Inschrijven bij zij-instroom

Misschien zit je kind al op een andere basisschool en zoek je een andere basisschool, bijvoorbeeld vanwege verhuizing.

In dat geval maken we graag kennis in het bijzijn van de intern begeleider. Hierbij gaan we graag wat dieper in op de schoolcarrière van je kind tot nu toe en de reden van de overstap naar OBS ’t Reigerbos. Daarna zullen wij contact opnemen met de huidige basisschool, voor meer informatie. In sommige gevallen kiezen wij ervoor om je kind alvast te observeren op de huidige basisschool, om te bepalen wat de (specifieke) onderwijsbehoeften zijn en hoe wij daar het beste aan kunnen voldoen.

Wanneer de inschrijving definitief is, kunnen we met elkaar kijken wat het beste moment van overstap is en kan uw kind mogelijk ook een dagje in zijn/haar nieuwe groep komen wennen.

Maak een afspraak