Engels vanaf groep 1

Spelenderwijs kennismaken met de Engelse taal

Op OBS ’t Reigerbos krijgen alle leerlingen van groep 1 t/m 8 de Engelse taal aangeboden. Dit sluit aan bij het hoofddoel van onze school om leerlingen uit te laten groeien tot betrokken wereldburgers. Een goede beheersing van het Engels is onmisbaar om effectief te communiceren, leren, werken en leven met iedereen in onze wereld.

Door vanaf groep 1 Engels aan te bieden maken kinderen spelenderwijs kennis met een tweede taal, wat ook bevorderlijk is voor de ontwikkeling van de Nederlandse taal. Doordat al vroeg kennis wordt gemaakt met het Engels, raken onze leerlingen al vertrouwd met de taal en wordt een goede basis gelegd voor het voortgezet onderwijs.

In de groepen 3 en 4 krijgen de leerlingen 45 minuten per week Engelse les. Vanaf groep 5 wordt per week 1 uur en 15 minuten besteed aan het Engels.

t Reigerbos-125.jpg