Nieuwsbrief 16-2-2024

Ons onderwijs in groep 1/2 in beeld

In gesprek met de directeur

Leerlingenraad

Vrijwilligers gezocht voor de overblijf!

CJG: Webinars van kinderpsycholoog en opvoedkundige Tischa Neve helpen je verder!

Ons onderwijs in groep 1/2 in beeld

Op onderstaande foto's zijn de kleuters bezig met een werkvorm dit heet bewegend leren. Bij bewegend leren voor kleuters wordt er gebruik gemaakt van spelletjes en activiteiten waarbij de kinderen al bewegend leren. Dit kan bijvoorbeeld door te tellen of met sprongen te bewegen, of door begrippen als links en rechts te oefenen met bewegingen. Dit soort activiteiten verbetert de ontwikkeling van de motoriek, cognitieve en sociale vaardigheden van de kinderen. Het is een effectieve methode om jonge kinderen al spelend iets te leren.

In gesprek met de directeur

Op vrijdag 1 maart om 8:30 uur ontvang ik u graag in de aula van onze locatie Zaagmolenpad 1, wij zijn momenteel bezig met het samenstellen van het schoolplan 2024-2028, ik vertel u graag wat onze onderwijskundige ambities zijn voor de komende vier jaar. Bent u er ook bij ?

Leerlingenraad

Leerlingenraad 2023-2024.png

Wij zijn de leerlingenraad van OBS 't Reigerbos. Bij de leerlingenraad kom je iedere twee maanden bij elkaar om ideeën, plannen en activiteiten te bespreken.

Onze vaste gespreksonderwerpen voor dit jaar zijn:

- Verbeteren van ons leesonderwijs

- Verbeteren inrichting school en schoolplein

- Wereldoriëntatie

Daarnaast evalueren wij in de leerlingenraad schoolactiviteiten, nieuwe methodes en hoe het nu gaat in de school.

Factuur vrijwillige overblijfbijdrage

U heeft van ons de factuur voor de vrijwillige ouderbijdrage ontvangen. Mocht u hier nog vragen over hebben dan hoor ik het graag van u. (directie@reigerbos.nl) Alvast bedankt voor uw bijdrage.

Bij deze alvast de data voor de inloopochtenden in april:

Maandag 8 april: 1/2D, 1/2B, 4A, 5A, 6A, 7A

Dinsdag 9 april: 1/2A, 1/2C, 1E, 4B, 5/6C

Woensdag 10 april: 3A 3B, 4C, 5B, 6B, 7B

Donderdag 11 april: Locatie Koningskwartier

Vrijwilligers gezocht voor de overblijf!

Wij zoeken nog steeds vrijwilligers voor de overblijf, wilt u meer informatie hierover, neem dan even contact op met teamleider Karin Looman. (k.looman@reigerbos.nl)

Voorjaarsvakantie.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_07.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_08.jpg

Webinars van kinderpsycholoog en opvoedkundige Tischa Neve helpen je verder!

Het Centrum voor Jeugd en Gezin heeft dit jaar weer een aantal webinars voor ouders gemaakt in samenwerking met Tischa Neve. Zij behandelt diverse opvoedkundige onderwerpen en geeft praktische tips.

Kinderen en pittige emoties (Nederlands) – vanaf 01 maart 2024

Hoe kun je het best omgaan met de intense emoties van je kinderen. Leer begrijpen hoe emoties werken, zelf rust te bewaren en hoe je een gezonde relatie met emoties ontwikkeld. Help je kind(eren) bij het beperken van heftige emoties zoals verdriet en woede-uitbarstingen.

Children and (intense) emotions (English version) – from 01 March 2024

You will learn how to effectively deal with the intense emotions of your children by understanding how emotions work, maintaining your own calm, developing a healthy relationship with emotions. And helping children limit intense emotions such as sadness and anger outbursts.

Help je kind de scheiding door – vanaf 01 februari 2024

Onderwerpen zijn onder meer communicatie met kinderen over de scheiding, het omgaan met zowel de emoties van kinderen als ouders. En hoe zorg je dat jullie kinderen zo goed mogelijk door de scheiding heen komen?

Help, ik ontplof! -  vanaf 01 februari 2024

Niemand maakt zoveel emoties bij je los als je eigen kind. Positieve, maar ook negatieve. Krijg tips om beter om te gaan met de emoties van je kind(eren) en zelf rustiger te reageren. Met praktische uitleg en direct toepasbare tips voor thuis.
     Deze gratis CJG-webinars kan je het hele jaar terugkijken via www.cjgcursus.nl of klik op de directe link:

TitelDate
    Help, ik ontplof!Van 01 februari 2024 tot en met 31 januari 2025
    voor ouders van kinderen van 1 tot 14 jaar
    Help je kind de scheiding doorVan 01 februari 2024 tot en met 31 januari 2025
    voor ouders van kinderen van 2 tot 15 jaar
    Kinderen en pittige emoties (NEDERLANDS)Van 01 maart 2024 tot en met 31 januari 2025
    voor ouders van kinderen van 1 tot 11 jaar
    Children and (intense) emotions (ENGELS)From 01 march 2024 until 31 january 2025
    for parents of children aged 1-11 years

Meer informatie en aanmelding CJG cursussen

Website:                        www.cjgcursus.nl