Nieuwsbrief 15-9-2023

Verkoeling

Kinderboekenweek "Bij mij thuis"

Uitnodiging informatieavond Halt: Gedrag online & Tolerantie en Respect

Gesprek met directeur - jaarplan 2023-2024

Lege kartonnen dozen gezocht!

Hulp gezocht voor de bieb!

Gezocht: boeken voor het bevorderen van het leesplezier in groep 7+8

Jaarverslag OR 2022-2023

CJG: Bedplassen

Stichting ZO!: Hoe ga jij om met een scheiding? (training voor kinderen)

1801: Verkeersflits

Stichting ZO!:  Lezing 'Hoe pubers keuzes maken' 11 oktober

Verkoeling

Verkoeling op 't Reigerbos

Omdat alle kinderen van 't Reigerbos zo goed hun best deden vorige week, ondanks de hitte, vonden we dat ze een ijsje hadden verdiend. Dit kwam voor veel kinderen en leerkrachten op het juiste moment!

Kinderboekenweek "Bij mij thuis"

Binnenkort start de Kinderboekenweek weer. Het thema dit jaar is ‘Bij mij thuis’. Dit jaar willen we de Kinderboekenweek vrijdagmiddag 13 oktober opnieuw afsluiten met een boekenmarkt. Heeft u thuis nog kinderboeken die niet meer worden gelezen, dan mag uw kind (met u) deze boeken voor een klein prijsje (max. €2,00) verkopen. U kunt zich dan opgeven via a.denheijer@reigerbos.nl

Halt voorlichtingsavond voor ouders

Ook dit jaar organiseert Halt weer een informatieavond voor ouders bij ons op school. Dit keer gaat het over ‘Gedrag online & Tolerantie en Respect’. De groepen 7 en 8 krijgen hier in de klas ook een les over van Halt en de informatieavond sluit hierbij aan. Meer informatie hierover leest u in de uitnodigingsbrief en het infoblad.

Wij hopen dat u 21 september van 19:00 tot 20:00 naar deze avond komt, op onze locatie in het Koningskwartier. Wilt u dit laten weten door te mailen naar: r.denarend@reigerbos.nl

Alvast bedankt en hopelijk tot de 21ste.

Afbeelding5.jpg

Gesprek met directeur - jaarplan 2023-2024

Op de eerste schooldag en op vrijdag 1 september is de directeur in gesprek gegaan met ouders. Zij hebben gesproken over onze school en de directeur heeft een presentatie gegeven over het jaarplan van dit schooljaar. In onderstaande video kun je zien wat onze school dit schooljaar extra aandacht geeft.

Lege kartonnen dozen gezocht!

Voor de start van de Kinderboekenweek zijn wij opzoek naar lege dozen. Zowel voor het Zaagmolenpad als op onze locatie in Koningskwartier! Heeft u thuis lege dozen van verschillende formaten dan zouden wij deze graag ontvangen op donderdag 28 en vrijdag 29 september.

U kunt ze inleveren bij een kleuterleerkracht. Voor vragen kunt u terecht bij juf Eva:  e.heerschap@reigerbos.nl

Maandag 25-9-2023: groep 1/2A, 1/2C, 3A, 4A, 6A

Dinsdag 26-9-2023: groep 1/2B, 1/2D, 3B, 4B, 5/6C

Woensdag 27-9-2023: groep 4C, 5A, 6B, 7A, 5/6/7D, 1/2F

Donderdag 28-9-2023: groep 5B, 7B

Vrijdag 29-9-2023: groep 8A, 8B, 1/2G, 3/4D

Gezocht: boeken voor het bevorderen van het leesplezier in groep 7+8

In groep 7 en 8 willen wij de leesvaardigheid van de leerlingen vergroten. Leesplezier speelt hierbij een grote rol. Wij zijn hiervoor op zoek naar verschillende soorten boeken voor in de klas. Denk aan stripboeken, moppenboeken, tijdschriften, prentenboeken, gedichtenbundels etc. Mocht u thuis nog boeken hebben liggen, die up-to-date zijn en er nog netjes uitzien en wilt u deze aan school schenken, dan kunt u deze inleveren bij de administratie (Marja):

Ma t/m donderdag op locatie ZMP.  Vrijdag op locatie KK.

Alvast heel erg bedankt.

Leerkrachten groep 7 en 8.

Jaarverslag OR 2022-2023

Via deze link komt u bij het jaarverslag en een financieel overzicht van de ouderraad over schooljaar 2022-2023. In het jaarverslag leest u welke activiteiten de ouderraad afgelopen schooljaar heeft georganiseerd en financieel heeft ondersteund. Hierbij kunt u o.a. denken aan organisatie van het Sinterklaasfeest, aanbrengen van kerstversieringen, koningsspelen, organiseren en bekostigen Paasontbijt én een financiële bijdrage aan de schoolbibliotheek.

Alle door de OR georganiseerde activiteiten en financiële bijdragen worden bekostigd met de jaarlijkse ouderbijdrage. Dit is een beperkt bedrag dat wij aan ouders vragen voor élk kind dat op onze school zit. De ouderbijdrage voor het schooljaar 2023-2024 wordt net als afgelopen jaar vastgesteld op €22,50 per kind.

In schooljaar 2023-2024 bestaat de ouderraad uit de volgende leden: Mandy van Weelie (voorzitter), Sam Ederzeell (secretaris), Nurcan Balkan (penningmeester), Jolijn Tas, Carolien Kasbergen, Sanne van Empel, Mandy van Weelie, Jantien Barelds, Ayşe Plaizier, Stefanie van der Wijngaart, Mandy van Weegen, Lydia Boogers, Irma Eland en Joyce van Deutekom.

Heeft u vragen over het jaarverslag, wilt u een toelichting op de financiën van het voorgaande of het komende schooljaar, laat dit ons dan binnen 10 dagen, vóór 25 september 2023 weten via e-mail (or@reigerbos.nl). Na deze reactietijd wordt boekjaar 2022-2023 afgesloten en de begroting voor 2023-2024 vastgesteld. Daarna ontvangt u de factuur voor de ouderbijdrage via een e-mail van WIS Collect (houd ook uw spam folder in de gaten) en kunt u deze via IDEAL betalen.

Met vriendelijke groet,

Ouderraad OBS ’t Reigerbos

Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_02.jpg
    Jaarkalender 2023-2024 OBS 't Reigerbos_Pagina_03.jpg
    Bedplassen 4-12 - 2023.jpg
    FlyerA5_KIESTraining_dig_22_Pagina_1.jpg
    FlyerA5_KIESTraining_dig_22_Pagina_2.jpg
    Verkeersflits Halenbrengen.jpg
    stichtingzo_nieuwsbrief_'t reigerbos_zevenhuizen.png

11 oktober komt Aletta Smits naar Moerkapelle voor een lezing over ‘Hoe pubers keuzes maken’.

Zij heeft vorig jaar ook de succesvolle lezing gegeven over het puberbrein.

Ik breng deze graag onder jullie aandacht, zodat jullie deze informatie kunnen delen met de ouders van school.

Het vindt plaats in Op Moer in Moerkapelle. Zie link voor meer info en hoe aan te melden: